Het fijne kortevakantiegevoel was snel verdwenen toen er bij thuiskomst drie brieven van de bank op de mat lagen.
Opnieuw had ik een boete van twintig euro aan mijn broek omdat de hypotheekrente niet geincasseerd kon worden.
Dat was vorige maand ook al gebeurd.
Ik had gebeld naar het 0800 nummer van de verweggiestanbank.
Tja, de vriendelijke meneer van het 0800 nummer wist het ook allemaal niet.
Ik dacht: ik ga meteen maar weer bellen.
Deze vriendelijke meneer wist het ook allemaal niet.
Toen vroeg ik van welk nummer het geld eigenlijk werd afgeschreven.
Dat mocht hij niet zeggen.
Ik mocht het wel zeggen.
In zijn nummer ontbrak een 1.
Om een lang verhaal zo kort mogelijk te maken:
we hebben nog een paar keer heen en weer gebeld
geld dat op mijn rekening moest worden gestort is ook naar een nummer zonder 1 gestort
dat nummer bestaat niet
maar het was de bank niet opgevallen dat het geld weer was teruggestort
dus ik heb dat geld nog helemaal niet
dat is veel meer geld dan de hypotheekrente waarover ik een boete moet betalen
het kan wel een maand duren voordat is uitgezocht of de bank een fout heeft gemaakt of ik
want mijn dossier zit al in het archief
misschien gebeurt het wel niet zo heel vaak dat iemand een fout maakt bij het doorgeven van zijn rekeningnummer zei ik voorzichtig
maar het maakte allemaal niet zo veel uit wat ik zei
vooralsnog moet ik de boete maar wel betalen
zegt de bank
of ze er in elk geval voor kunnen zorgen dat het bedrag de volgende maand wel van de juiste rekening kan worden afgeschreven vroeg ik
nee dat kan allemaal niet
toen ik voor de derde keer belde kreeg ik een andere meneer aan de telefoon
ik vroeg naar de vriendelijke meneer die mijn zaak behandelde
moest ik eerst aan die andere meneer uitleggen wat er aan de hand was
daar had ik geen zin in
het had volgens mij ook geen zin
toen hij voor de derde keer vroeg
hebt u even een momentje
toen zei ik
wat denkt u zelf
en toen ben ik me toch een partij gaan schelden op die stomme bank waarbij zoveel mis gaat met dat stomme callcenter waarbij je het gevoel hebt dat je naar verweggiestan belt en dat ik al zoveel jaar op tijd mijn hypotheek betaal en dat het belachelijk hoge boetes zijn die ze rekenen en dat ze mij juist moeten betalen omdat mijn geld gewoon niet op mijn rekening is gestort en dat het belachelijk is dat niemand dat bij die bank heeft gemerkt en dat die jongen aan de telefoon er ook niks aan kon doen en dat ik hoopte dat het gesprek werd opgenomen zodat zijn bazen die alles bij elkaar
graaien wilde ik zeggen maar dat zei ik niet ik zei
laat maar
dat vind ik nou jammer zei de bankjongen aan de andere kant van de lijn
en toen hebben we elkaar een heel prettig weekeinde gewenst.

Average Rating: 4.5 out of 5 based on 274 user reviews.

2 Reacties op “”

  1. Marieke Says:

    jemig zeg. Stuur een klacht naar de directe. Bel de directie. Soms helpt dat. Wat akelig allemaal. Bah bah bah Succes! Hier is even geen wijze raad voor te vinden

  2. Paul Says:

    Maar wel weer een grappig stukkie. Da’s ook wat waard…

Laat een reactie achter