Op het fornuis, dat wil zeggen op de inductieplaat, staat een pannetje met havermout en soyamelk.
Ik begin aan dieet 163.
Maar omdat het geen dieet is maar een nieuwe levensstijl vertrouw ik erop dat ik het deze keer langer dan een halve dag volhoud.

Ineens zat er tien kilo bij en ik kan wel blijven hopen dat er op een dag ineens weer tien kilo af is maar die moed ben ik gek genoeg een beetje aan het verliezen.

In de vakantie las ik het boek De Voedselzandloper van Kris Verburgh. Over afvallen en langer jong blijven.
Nu weet ik alles van suikers en koolhydraten (aan elkaar geketende suikers) en wat voor effecten die hebben op je lichaam. En waarom melkproducten niet goed zijn. En donkere chocolade wel. En hoe belangrijk het is om gezond te eten en hoe fijn het is dat je dan ook nog afvalt.

Bij de weight watchers hou ik ook nog bij hoeveel ik eet op een dag.
Dat is dieet 164.

Ik meld het wel als ik toe ben aan dieet 165.
Of aan een nieuwe levensstijl natuurlijk.

Average Rating: 4.7 out of 5 based on 178 user reviews.

4 Reacties op “”

  1. Nynke Says:

    http://www.bbc.co.uk/news/health-18770328

    Kijk eens op de bovenstaande website; geeft weer een inzicht in gewicht t.o.v. eigen populatie en wereldpopulatie en hoeveel het zou schelen als iedereen een dergelijk BMI zou hebben. Wel een shock voor mij; ik kwam uit op het gemiddelde gewicht van een Ethiopische vrouw…

  2. Janet Says:

    poeh, die zijn zo ongeveer het lichtst, zag ik…

  3. De werkende moeder! » Blog Archive » Havermout Says:

    […] Voor havermoutpap ben ik een soort allergisch, zegt mijn dochter. Het is vijf weken geleden dat ik aan dieet 163 begon. Kijk. […]

  4. Durk Says:

    Oawh, wat een laffe hap, die havermout Janet. Ben er vandaag aan begonnen, maar moet maar snel iets vinden om het op te fluffen, zoals Brigitte Kaandorp zou zeggen. Maar we houden vol. Het is best te doen eigenlijk. Hoi!

Laat een reactie achter